<img height="1" width="1" style="display:none" src="https://www.facebook.com/tr?id=771804739617666&amp;ev=PageView&amp;noscript=1">

Д.Бадамхатан: Олон улсын тамирчид 100-200 км зайд арвайн гурилтай ус уугаад гүйдэг   /Ярилцлага/

Posted by Н. Уянга on May 29, 2018 1:51:58 PM

Та хотын төвөөс Урьхан хүртэл дунд нь ганц амсхийхгүй, зогсолтгүй гүйгээд очно гээд төсөөл дөө. Миний санаанд бол бууж өгөхгүй байгаа юм. Гэтэл Д.Бадамхатан гэх шавилхан биетэй энэ бүсгүй 100км замыг 8 цаг 35 минутад туулж, Монгол улсын рекордыг шинэчлээд тогтохгүй,  Олон улсын хэт холын марафон гүйлтийн уралдаанд 28 орны 258 тамирчнаас тасарч барианд орсноор алтан медалыг энгэртээ гялалзуулж, төрийн далбаагаа өргүүлж байсан удаатай. Монголын 100км-ийн гүйлтийн рекорд өмнө нь 11цаг 55 минут байжээ. Энэ рекордыг Д.Бадамхатан 2014 онд анхны олон улсын тэмцээндээ ороод 3цаг 20 минутаар богиносгосон төдийгүй, түүнээс хойш марафон гүйлтийн Олон улсын тэмцээний хошой алтан медаль, Азийн аваргын хошой мөнгөн медаль, Улсын аваргын 2 түрүүг авчээ.

Цааш унших

Сэдэв: Будаа

Хүүхдээ эрүүл, чийрэг өсгөхийг хүсвэл дараах хүнсүүдийг өгч байгаарай

Posted by Байгалмаа Мөнхбаяр on May 25, 2018 6:57:59 PM

Бидний үр үндсүүд бие бялдар, соёл хүмүүжлийн хувьд хэн болох вэ гэдэг нь та биднээс шууд хамааралтай. Бид хүүхдээ юугаар ч дутаалгүй байлгахын төлөө ажилладаг ч юу юунаас илүү  хайр халамж хамгийн чухал гэдгийг бүү мартаарай.Өөрийнхөө төдийгүй, улс орон, үндэстэн ястныхаа ирээдүй хойчийг эрүүл, чийрэг, ухамсарт нэгэн болгохын төлөө та бид өнөөдрөөс хүүхдийнхээ идэх хоолыг ч маш зөв сонгож сурах хэрэгтэй.

Цааш унших

Сэдэв: Будаа

Шар будаагаар харшлаа эмчлэх арга

Posted by Байгалмаа Мөнхбаяр on May 24, 2018 10:14:18 AM
Цааш унших

Сэдэв: Будаа

Фитнес тамирчид яагаад "Лапша гурвалжин будааны гоймон"-г хэрэглэдэг вэ?

Posted by Байгалмаа Мөнхбаяр on May 22, 2018 1:50:46 PM

Гурвалжин будаа болон лапша –гурвалжин будааны гоймон сүүлийн үед жин барьж байгаа болон хүчний спорт, фитнессийн тамирчид, эрүүл зөв хооллолтыг эрхэмлэгчид хоол хүнсэндээ өдөр тутамдаа хэрэглэж заншаад байгаа билээ. Тийм учраас яагаад энэ будааг сонгох хэрэгтэй талаар багахан мэдээллийг хүргэе.

Цааш унших

Сэдэв: Будаа

Хивэгтэй сыртэй хуушуур хийж сурцгаая

Posted by Байгалмаа Мөнхбаяр on May 22, 2018 10:00:47 AM

21-р зууны эрүүл мэнд гоо сайхандаа хайртай хүмүүсийн трэнд хүнсний нэг бол хивэг. Хивэгний ач тусыг мэдэх тусам түүнийг илүү олон төрлөөр хоол хүнсэндээ хэрэглэх хүсэл, хэрэгцээ ихсэж байна. Бид үүний тулд танд туслахаар хивгээр хийж идэх эрүүл хоолны жоруудыг бэлтгэн хүргэж байгаа билээ. Энэ удаад хүн бүрийн дуртай хуушуурыг хэрхэн эрүүл аргаар илчлэг багатайгаар бэлтгэж идэх жорыг оруулж байна. Энэ бол амтат бас эрүүл хивэгтэй, сыртэй хуушуур.

Цааш унших

Сэдэв: Будаа

“Слава” хүүхдийн кашаар амтат кекс хийх жор

Posted by Байгалмаа Мөнхбаяр on May 22, 2018 9:57:09 AM

Хүүхдийн будааг бид ихэвчлэн зутан, сүүн каш, бантан зэрэг шингэн хоол хийхэд ашиглах нь бий. Тэгвэл энэ удаад хүүхдийн будаагаар хийж болох хоолны жорыг тань нэгээр нэмж,  үхрийн нүд болон тарагтай хүүхдийн будаан кекс хэрхэн хийх жорыг зааж өгье.

Цааш унших

Сэдэв: Будаа

Тураах шидэт ундаа бэлтгэх жорууд

Posted by Байгалмаа Мөнхбаяр on May 19, 2018 8:13:12 AM

Зун дуусахаас өмнө турж, дуртай хувцсаа өмсөхийг хүсч  байгаа бүсгүйчүүд анхаарлаа нааш нь хандуулаарай. Учир нь бид та бүхэндээ богино хугацаанд турааж, хүссэн жинд тань аваачих, амтат ундаануудыг танилцуулахаар бэлтгэлээ. Эдгээр нь эрүүл мэндэд эерэг нөлөө үзүүлэхийн зэрэгцээ, таныг илүүдэл жингээс тань салгах ашигтай бүтээгдэхүүнүүдийг төгс хослол юм. Хадгалж аваад бусаддаа ч хуваалцахаа мартуузай

Цааш унших

Сэдэв: Будаа

Биднийг жин нэмэхэд нөлөөлдөг буруу бодлууд

Posted by Байгалмаа Мөнхбаяр on May 16, 2018 10:44:56 AM

Өөрчлөгдөхийг хүсч байвал бодлоо л өөрчилчих. Бидний бодол бүх зүйлд нөлөөлж байдаг. Эрдэмтэд хүний бодол турахад хэрхэн нөлөөлдөг талаар судалгаа хийжээ. Өөрийнхөө бодол санааг удирдаж чадах л юм бол жингээ хянах нь тийм ч хэцүү биш гэдгийг энэ судалгаанаас тогтоожээ. Хамгийн гол нь буруу бодлоо засч чаддаггүйгээс болж, буруу сонголт хийн, илүүдэл жингээ хасч чадалгүй бууж өгөх эсвэл жингээ хасах гэж байна гээд эрүүл мэндээрээ хохирох ч тохиолдол гарах нь бий. Тэгвэл юу юугүй туръя гээд хоолоо сойж эхлэхээсээ өмнө зарим буруу бодол, хандлагаа өөрчилж, амьдралын эрүүл хэвю маягийг хэвшүүлэхийг хичээгээрэй. Бидний жин нэмэгдэхэд нөлөөлдөг буруу бодлууд ба эерэгээр засах аргуудыг орууллаа.

Цааш унших

Сэдэв: Будаа

Хүүхдэд тохиромжтой топ 10 хүнс

Posted by Байгалмаа Мөнхбаяр on May 1, 2018 12:04:30 AM

Хүүхдийн ходоод жижигхэн дагаад багтаамж багатай байдаг. Гэтэл өсөж том, өндөр, ухаантай, хурдан,

хүчтэй болоход нь маш их тэжээл хэрэгтэй. Ийм учраас балчируудыг тэжээллэг, чанарлаг хооллоор

хооллох нь нэн чухал. Бяцхан ходоодыг хүүхдийн өсөлт хөгжилтөнд ямар ч хэрэгцээгүй, болгосон бэлэн хоол,

элдэв боловсруулсан бүтээгдэхүүн, ундаа жүүс, шарсан хуурсан хүнс, жанк фүүдээр дүүргэх нь маш буруу юм.

Тэгвэл хүүхдүүдэд өгч болох хамгийн тэжээллэг хүнс юу вэ?

1. Авакадо

4 сартайгаас буюу дөнгөж хоолонд орохоос нь өгч эхэлж болдог авакадо нь витамин С, B1, B2, B6,

төмөр, кальц, магни агуулдаг. Болсон авакадог угаагаад зүсээд халбагадаад өгч эсвэл бусад төрлийн салат,

нухашинд нэмж өгч болно.

2. Шошнууд

Антиоксидант буюу биед цугларсан хорнуудыг гадагшлуулдаг шидтэй, эслэг ихтэй, төмөр уураг В

төрлийн витаминуудаар баялаг шошнуудыг усанд дэвтээн хонуулаад чанаж болгон салат, нухаш, хоолондоо

хэрэглэж заншаарай.

3. Нэрс

Мөн антиоксидант өндөртэй энэхүү бшцхан хөх жимснүүд хүүхдийн тань тархи, мэдрэлийн систем, нүд,

зүрхэнд тустай. Эслэг өндөртэй витамин А болон С ихтэй.

4. Коконат

Хоолны шингэц сайжруулж, дархлааны системийг сэргээнэ. Цусан дахь сахарын хэмжээг тэнцвэржүүлнэ.

5. Chia Seeds

Антиоксидант буюу биед хуримтлагдсан хорт бодисыг гадагшлуулах чадвар өндөртэй энэхүү үрийг

Монголд good price сүлжээ дэлгүүрүүд, органик шопуудаас авч болно. Үнээний тослог ихтэй сүүнээс их кальц агуулдаг

энэ үр нь Omega-3, магни, төмөр, потассиум, уурагаар бас баялаг.

6. Гүн ногоон навчит ургамалууд

Төмөр фолийн хүчлээр баялаг гүн ногоон навчтай ургамалууд их хэмжээний витамин С, К мөн кальц агуулдаг.

Витамин К, кальц нь ясны хөгжил, бүтцэд чухал ач холбогдолтой. Бууцай, кали байцаа, бок чой гэх мэт ногоонууд энэ төрөлд багтана.

7. Өндөг

Хүүхдийн тархины хөгжилд чухал нөлөөтэй В төрлийн витаминаар баялаг өндөг нь уураг ихтэй, витамин D, фолийн хүчил, цайр, төмөр, селен г.м эрдэс..д агуулдаг дархлаа дэмжих шидтэй.

8. Овъёос

Эслэг ихтэй овъёос нь зинк, төмөр, магни, селенээр баялаг.

9. Кинуа

Төгс уураг болох кинуаг ногоон хоолтой (заавал цаган. ногоон хоолтон гэхгүй бүх насныхан будаа. гурил гэх мэт цардуултай ээлжлэн хэрэглэж занших хэрэгтэй) хүүхдүүдийн хүнсэнд заавал хэрэглэх хэрэгтэй байдаг. Монголд гүүд прайс сүлжээ дэлгүүрүүд, меркүри, органик шопуудаар зарагддаг.

10. Амтат төмс

Хамгийн тэжээллэг ногоонуудын нэг болох амтат төмс нь Витамин А,С гээр баялаг. Байгалаасаа чихэрлэг амттай тул бяцханууд дуртай байдаг.

Хүүхдийн хооллолт rainbow diet мах, жимс ногоонууд, үр тариаг алаглуулан хэрэглэдэг байх нь нэн чухал тул зөвхөн супер хүнсээр зогсохгүй бүх төрлийн хүнсийг алаглуулан хэрэглэхийг зөвлөж байна.

Цааш унших

Сэдэв: Будаа

Сэтгэл засалч эмч Ч. Батмөнх:  ТАРГАЛАЛТ БОЛ ХАЛДВАРТ ӨВЧИН

Posted by Байгалмаа Мөнхбаяр on Apr 27, 2018 6:19:50 PM

Таргалаад байна гэх үгийг өдөр тутамдаа эргэн тойрондоо байнга сонссоор дасал болжээ. Учир нь  таргалалт гэдэг бол 21-р зууны хүн төрөлхтний бүх нийтийн толгойн өвчин , аюул занал.  Таргалалтаас үүдсэн олон өвчин бидний эрүүл мэнд, амь амьдралд заналхийлж байгаа ч нөгөө талаараа бодит аюулаас илүүтэй сэтгэлзүйн хувьд маш том  эмгэг болж байгааг мэргэжилтнүүд хэлж байна. Энэ удаад таргалалт үүсгэдэг бидний мэдэх гадаад хүчин зүйлсээс илүү сэтгэлзүйн дотоод хүчин зүйлсийн талаар маш сонирхолтой ярилцлагыг Сэтгэл засалч эмч Ч.Батмөнхтэй хийлээ.

Цааш унших

Сэдэв: Будаа, гоймон

Цахим ном татах

гоймонтой хоолны жор татах

Мэдээлэл авахаар бүртгүүлэх

Сүүлд нэмэгдсэн

ОНЦЛОХ БҮТЭЭГДЭХҮҮН:


Зөв аарцны ундаа

ХАМГИЙН ИХ УНШСАН

ОНЦЛОХ ЦАХИМ НОМ


Зайрмаг
Сүү сүүн бүтээндэхүүний амттан